Leusden,
01
februari
2018
|
13:15
Europe/Amsterdam

ŠKODA VISION X: urban crossover studiemodel beleeft wereldprimeur in Genève

ŠKODA VISION X beleeft wereldprimeur in Genève

  • Showdebuut: hybride studiemodel ŠKODA VISION X op Autosalon van Genève
  • Compacte urban crossover met een dynamisch lijnenspel
  • Interieur ŠKODA VISION X definieert designtaal van de toekomst
  • Uitbreiding SUV-assortiment hoeksteen van de ŠKODA-strategie 2025
  • Derde model van succesvolle ŠKODA SUV line-up moet nieuwe doelgroepen bereiken

ŠKODA presenteert tijdens de Autosalon van Genève in maart het studiemodel VISION X. Met deze hybride conceptcar licht ŠKODA een tipje van de sluier op van een nieuw urban crossover-model, waarmee het merk zijn modelgamma verder gaat uitbreiden. De VISION X heeft alle karakteristieke eigenschappen van de succesvolle ŠKODA SUV-modellen in zich verenigd.

De ŠKODA VISION X presenteert zich met compacte proporties als de ideale metgezel voor gebruikers die houden van een actieve, stedelijke levensstijl. Strakke lijnen kenmerken het exterieur en benadrukken het dynamische karakter van het hybride SUV studiemodel dat in opvallend FlexGreen is gespoten. Een dak in de contrasterende kleur antraciet geeft de fraai gelijnde ŠKODA VISION X extra sportieve looks. Daarnaast zorgen markante bumpers, sideskirts, een groot panoramisch glazen dak en 20-inch lichtmetalen wielen voor een krachtige uitstraling. De inspiratie voor het design komt voort uit de traditionele Tsjechische glaskunst.

Met het interieur van de VISION X definieert ŠKODA de nieuwe designtaal van de toekomst. Het brede, ergonomisch gevormde dashboard met een vrijstaand kleurendisplay domineert het interieur. De infotainment- en connectiviteitsdiensten zijn snel en intuïtief via het scherm te bedienen. Verlichte elementen, gemaakt van geslepen kristalglas in combinatie met het kleurendisplay, creëren sfeervolle lichteffecten.

Met de ŠKODA VISION X presenteert de Tsjechische autofabrikant zijn visie op de moderne cross-over. Met de toevoeging van een derde model aan de succesvolle SUV line-up, wil ŠKODA nieuwe doelgroepen bereiken. De uitbreiding van het modelassortiment binnen het snelgroeiende SUV-segment past in de ŠKODA-strategie 2025. Tegen 2025 wil ŠKODA zowel volledig elektrische auto's als plug-in hybrides op de markt hebben. Eén op de vier auto’s die ŠKODA fabriceert moet dan een plug-in of een pure EV zijn.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.