Leusden,
27
juni
2017
|
15:24
Europe/Amsterdam

ŠKODA vol op de pedalen tijdens wielerseizoen

  • Tour de France voor de veertiende keer van start met ŠKODA als betrouwbare partner
  • Filemon Wesselink volgt in een ŠKODA SUPERB COMBI Sportline de wielerrondes van dichtbij voor 'Filemon on Tour'
  • ŠKODA stelt organisatie en begeleidingsteams 250 auto’s ter beschikking
  • ŠKODA-vloot legt tijdens Tour zo’n 2,8 miljoen kilometer af

Als de 104e editie van de Tour de France 2017 zaterdag 1 juli in Düsseldorf van start gaat, rijdt ŠKODA als hoofdsponsor en autopartner van de Tour de France in de hoogste versnelling mee. Niet alleen zorgt ŠKODA voor de autovloot van de 2017-editie van het grootste wielerevenement ter wereld, ook op andere fronten is er geen col te hoog voor het Tsjechische merk. In ‘Filemon on Tour’ volgt Filemon Wesselink bovendien in een ŠKODA SUPERB COMBI Sportline de wielerronde van dichtbij.

Wielrennen is een sport die dichtbij de mensen komt en ŠKODA doet daar graag aan mee. Dat is sinds 2004 overduidelijk waarneembaar toen ŠKODA in de Tour debuteerde. Het was het begin van een lange, hechte band die nu al veertien jaar duurt. De wielersport heeft de auto’s uit Tsjechië massaal omarmd. De A.S.O. (Amaury Sport Organisation) rijdt ook dit jaar weer met ŠKODA en ook de wielerploegen vertrouwen op het merk dat in 1895 oorspronkelijk is begonnen als fietsfabrikant. ŠKODA’s topmodel – de SUPERB – begeleidt de renners op weg naar Parijs. De ‘red car’ rijdt als mobiele schakelcentrale prominent aan de kop van het veld, met Tour-directeur Christian Prudhomme als alles overziende passagier.

ŠKODA levert 250 auto’s aan de Tour. Tot de vloot behoren onder meer de nieuwe SUV ŠKODA KODIAQ, de OCTAVIA en de SUPERB. Ook zijn bij de eerste etappe in Düsseldorf drie exemplaren van de nieuwe KAROQ te zien. Gedurende het drie weken durende wielerspektakel legt de gehele ŠKODA-vloot zo’n 2,8 miljoen kilometer af. Sinds 2004 komt de totaal afgelegde Tour de France-afstand daarmee op meer dan 30 miljoen betrouwbare kilometers.

RouteTour
ŠKODA is niet alleen letterlijk en figuurlijk een trouwe partner van spraakmakende wielerevenementen. Het merk is ook een fanatiek promotor van wielrennen in het algemeen. Zo lanceerde ŠKODA in april RouteTour, een slimme wielrentool die aan de hand van gemeten prestaties drie nieuwe routes creëert. Het automerk wil wielrenners met deze tool inspireren hun vaste patronen te doorbreken. Fietsers kunnen de tool vinden op routetour.nl.

Filemon on Tour
ŠKODA introduceert dit jaar in samenwerking met RTL ook 'Filemon on Tour'. Filemon Wesselink, bekend van verschillende tv-programma's, volgde recent il Giro d'Italia en doet datzelfde met Le Tour de France en La Vuelta a España in een ŠKODA SUPERB COMBI Sportline. De presentator is een enorme wielerfanaat en laat ons De Giro, Tour de France en Vuelta op zijn eigen manier zien. Gedurende de zomer is hij samen met vriend en producer Robbie Peters onderweg om alle ins en outs van de wielerrondes voor de televisiekijkers vast te leggen. De wielergek bespreekt verschillende onderwerpen tijdens de koers, waardoor de kijkers goed zien hoe het er bij een wielerronde aan toe gaat. Wesselink bespreekt actuele items die vooral ingaan op meeslepende gebeurtenissen in de koers. Maar daarnaast beantwoordt hij ook intrigerende vragen als ‘hoe plast een wielrenner op zijn fiets’, ‘hoe werkt een plakbidon precies’ en ‘hoe bereiden de renners zich voor op een etappe die loodzwaar is voor mens én techniek’.

‘Filemon on Tour’ is dagelijks een vast onderdeel van het populaire live televisieprogramma Tour du Jour. Het programma wordt dit jaar uitgezonden vanuit de historische Visafslag van Binnen Breda aan de Haven. Het is van 30 juni t/m 23 juli van 20.00 tot 21.30 uur te zien op RTL7 en wordt gepresenteerd door Wilfred Genee. Michael Boogerd is vaste gast, en Filemon Wesselink doet verslag vanuit Frankrijk. Tijdens de uitzendingen zal onder meer duidelijk worden welke sprinter de Groene Trui verdient die ŠKODA voor de derde maal sponsort.