Leusden,
19
september
2016
|
09:55
Europe/Amsterdam

ŠKODA FELICIA meest elegante auto

  • ŠKODA neemt deel aan de Top City Classic Rally 2016
  • ŠKODA FELICIA wint prijs voor meest elegante auto van het evenement
  • Meer succes: zege bij een etappe en prijs voor historische revival
  • Er deden ongeveer 35 klassiekers van verschillende merken mee

De populaire ŠKODA FELICIA heeft de prijs voor meest elegante auto gekregen bij de Top City Classic Rally in China. De cabriolet uit 1960 reed meer dan 500 kilometer in elk van de etappes in Peking en Sjanghai. Hij voltooide de rally en verwierf een grote schare fans onder de toeschouwers.

Andreas Hafemann, de president van ŠKODA China, reed het deel in Peking en was bij de prijsuitreiking. “ŠKODA is een van de oudste autofabrikanten ter wereld, met een legendarische historie van 121 jaar”, vertelt hij. “Het doet ons veel plezier om de klassieke en iconische ŠKODA-modellen en ŠKODA’s unieke cultuur en heritage te delen met klanten en autoliefhebbers in China.”

De ŠKODA FELICIA was het hoogtepunt van de Top City Classic Rally. Hij stamt uit 1960, maar is in de loop van 56 jaar in diverse kleuren geschilderd en heeft ook onderdelen verloren en beschadigingen opgelopen. Dankzij de archieven, technische documenten en onderdelen van het ŠKODA Museum kon hij volledig gerestaureerd worden.

De ŠKODA FELICIA geldt als beroemdste open auto en werd geproduceerd tussen 1958 en 1964. Met zijn elegantie werd hij symbool voor de sociale hervormingen in het Tsjechoslowakije van de jaren zestig en hij trad op in talloze films. Hoewel geïnspireerd op Engelse roadsters overtrof hij die qua karakter, uitvoering en comfort. Met 14.863 verkochte exemplaren werd het de populairste en meest geliefde cabrio van ŠKODA.

Toen ŠKODA in 2007 de Chinese markt betrad met de eerste lokaal geproduceerde ŠKODA OCTAVIA, is het een zeer succesvolle samenwerking aangegaan met SAIC Volkswagen. In de afgelopen negen jaar hebben de partners ŠKODA gevestigd als een van de grote automerken in China, met een verkoop van 1,8 miljoen auto’s.