26
juni
2015
|
15:00
Europe/Amsterdam

Prominente rol: rode ŠKODA Superb aan kop van het peloton tijdens Tour de France

Samenvatting

Slechts enkele weken na de presentatie van de nieuwe ŠKODA Superb, maakt het vlaggenschip van de Tsjechische autofabrikant zich op voor het volgende grote optreden. Als de officiële rode juryauto van de Tour de France staat de nieuwe Superb de gehele maand juli in de internationale spotlights.

  • Nieuwe ŠKODA Superb voert het veld aan als officiële juryauto
  • Vlaggenschip van ŠKODA vormt het commandocentrum voor Tourdirecteur Prudhomme
  • ŠKODA sponsort de Tour de France sinds 2004
  • In totaal 250 ŠKODA’s bij de start van de Tour in Utrecht
  • Wielrennen blijft focuspunt voor sponsorstrategie ŠKODA

Slechts enkele weken na de presentatie van de nieuwe ŠKODA Superb, maakt het vlaggenschip van de Tsjechische autofabrikant zich op voor het volgende grote optreden. Als de officiële rode juryauto van de Tour de France staat de nieuwe Superb de gehele maand juli in de internationale spotlights.In totaal doen vier gloednieuwe ŠKODA Superbs dienst als de 'rode auto' in de Tour de France, die op 4 juli van start gaat in Utrecht. De organisator van de Tour, het Franse Amaury Sport Organisation (A.S.O.), kreeg deze week in Parijs de sleutels van hun nieuwe auto's overhandigd.

Voor ŠKODA wordt het de twaalfde Ronde van Frankrijk als officiële autopartner van de Tour sinds het debuut in 2004. De Tourorganisatie krijgt in totaal 250 ŠKODA's tot haar beschikking, waaronder ŠKODA Superbs en ŠKODA Octavia Combi's.

"Het dienen als de 'rode auto' van de Tour de France zet de nieuwe Superb op een grandioos podium," licht Werner Eichhorn, ŠKODA’s directielid voor Sales en Marketing, toe. "We kijken ernaar uit om deze prachtige auto aan de miljoenen mensen langs de kant van de weg, en de miljarden mensen die dit geweldige sportevenement via televisie of online volgen, te presenteren."

Door het ruime interieur is de ŠKODA Superb de ideale juryauto van de Tour de France. De 'rode auto' voert het peloton tijdens de gehele Tour aan en zal zodoende uitermate zichtbaar zijn in de koers. Tijdens de ronde zijn de vier rode juryauto's het mobiele commandocentrum van de organisatie. Door het dak van de ŠKODA Superb zal Tourdirecteur Christian Prudhomme dagelijks het startsein voor de etappe geven als wel het verkeer rondom het peloton regelen. Het is dan ook de enige auto die samen met de renners de finishlijn mag passeren. Prudhomme kan tijdens de ronde rekenen op de nodige ruimte en comfort. Zo heeft hij 157 mm beenruimte, ongekend voor een auto in de middenklasse.

Christian Prudhomme is lovend over de exceptionele ruimte die de nieuwe Superb biedt: "Ik houd van mijn ŠKODA Superb. Het is een geweldige auto. Gilles Maignan, mijn chauffeur, is net als ik 1.88 meter lang. En toch kunnen wij comfortabel zitten in deze auto, ik kan zelfs comfortabel met mijn benen over elkaar zitten. Dit jaar krijg ik het voorrecht om te mogen rijden in de nieuwste generatie Superb en om deze nieuwste comfortuitbreidingen uitgebreid te testen."

De nieuwe Superb van de Tour de France krijgt de kleur 'Corrida-Rood' mee. De aandrijving bestaat uit een 2.0 TDI/140 kW (190pk) dieselmotor gecombineerd met een DSG-6versnellingsbak Binnenin heeft Prudhomme de beschikking over een reeks technische snufjes waaronder vier radiokanalen waarmee hij kan communcieren met onder andere de juryleden en ploegleiders. De technologische hulpmiddelen worden bediend vanaf de achterbank, net als het glazen panoramische open dak.

ŠKODA is dit jaar opnieuw zeer aanwezig in de Tour de France, mede dankzij de 250 geleverde auto's aan de Tourorganisatie. De auto’s dienen ook als shuttle service en vervullen hiermee sinds 2004 een een zeer belangrijke rol. De auto's leggen tijdens de drie weken durende Tour ongeveer 2,8 miljoen kilometer af. Sinds ŠKODA de officiële autopartner van de Tour de France is, heeft de vloot bijna dertig miljoen kilometer in totaal gereden. Dat is waar ŠKODA zich onderscheid in betrouwbaarheid: nooit heeft ook maar één van de geleverde auto's het tijdens de Tour moeten opgeven.

Naast de geleverde auto's is ŠKODA ook aanwezig als officiële sponsor van de Groene Trui, de prijs voor de beste sprinter van de ronde. Het is voor het eerst dat ŠKODA deze trui sponsort. De wielersport blijft daarmee het fundament onder de sponsorstrategie van ŠKODA. Naast de Tour de France en de Vuelta a España is ŠKODA actief in een hoeveelheid aan internationale en nationale wielerevenementen.

Het sponsoren van de wielersport onderstreept de speciale band die het merk heeft met de fiets. Het was de constructie van fietsen waarmee grondleggers Václav Laurin and Václav Klement de basis legden onder het 120 jaar durende succesverhaal van ŠKODA.